06 October 2010

Sukan Komanwel ke 19: Pecutan emas dari Josiah Ng

NEW DELHI - Atlit negara nampaknya semakin ghairah dan bersemangat. Sebentar tadi giliran kem lumba basikal negara pula menyumbang emas yang ketiga kepada kontinjen Malaysia melalui pelumba yang agak veteran iaitu Josiah Ng dalam acara keirin. Sehingga kini kita telah mengutip tiga emas.

Memang dari pagi teropong mengikuti siaran lumba basikal melalui astro 801. Kesungguhan dan kebolehan peserta negara memang nampak terserlah. Josiah dan Azizulhasni seakan-seakan telah memberi gambaran penguasaan dan keupayaan mereka. Ini terbukti pada perlumbaan akhir apabila Josiah telah berjaya muncul sebagai juara, mengatasi peserta England dan New Zealand untuk pingat perak dan gangsa.

Bagaimanapun sedikit kontroversi timbul kerana pemenang pertama sebenarnya ialah Azizulhasni, tetapi ianya telah dibatalkan kerana didakwa menilak peserta New Zealand. Apapun kedua-dua mereka memang patut menerima pujian di atas kejayaan ini. Mereka juga telah menunjukkan konsistensi yang baik sejak lebih kurang setahun yang lalu.

Tahniah - Josiah & Azizul; sama gagah sama hebat

No comments:

Post a Comment