09 October 2010

Piala Malaysia 2010: Kelantan mara ke suku akhir

KELANTAN sekali lagi menunjukkan aksi yang mantap untuk membenam KL Plus 4-0. Kelantan terus mengatur serangan sebaik sahaja wisel permulaan ditiupkan. Terpaan dan percubaan bertali arus ke arah kubu KL Plus akhirnya berjaya merobohkan benteng pertahanan lawan melalui Badri radzi.

Kemudian giliran Idlan Talaha pula menjaring gol kedua setelah berjaya melepasi dua orang pertahanan Perlis. Tendangan kaki kiri beliau gagal diselamatkan oleh penjaga gol KL Plus. Beberapa minit berselang sekali lagi Idlan Talaha menjaringkan gol ketiga Kelantan, yang  berpunca dari tendangan sudut.


Pada separuh masa kedua Kelantan melakukan beberapa pertukaran. Rentak permainan juga mula menurun. Dominasi bola kekal dikuasai oleh Kelantan. Akhirnya Rizal Fahmi melengkapkan malam cemerlang bagi Kelantan melalui tendangan dari jarak dekat. KL Plus kelihatan tidak berdaya mmberi saingan yang bermakna. Hanya sesekali mereka berjaya mengacah ke arah pintu gol Kelantan.

Manakala satu lagi perlawanan dalam kumpulan A dimenangi oleh Negeri Sembilan, dengan menewaskan PKNS 3-1. Dengan itu Negeri Sembilan kekal sebagai pendahulu kumpulan A dan Kelantan sebagai pasukan kedua. Pada peringkat suku akhir kelak, Kelantan terpaksa melalui jalan sukar iaitu menentang Selangor.

Teropong - Kekalkan momentum kemenangan

No comments:

Post a Comment