06 October 2010

Piala Malaysia 2010: Kelantan mengamuk di Kota Bharu

KOTA BHARU - Pasukan Kelantan menyedari tiada jalan lain untuk ke suku akhir kecuali dengan memenangi kesemua baki perlawanan. Menyedari hal itu, pemain Kelantan memperagakan aksi kemas dan bertenaga dari sepak mula permainan lagi.

Walaupun cuaca di Kota Bharu hujan renyai-renyai, tetapi pasukan Kelantan terus bergelora dengan serangan yang bertali arus ke kubu PKNS. Akhirnya mereka mendapat gol pertama pada minit ke 28 menerusi Mohd Farisham. Pada separuh masa kedua Kelantan menambah lagi tiga gol menerusi Akmal Rizal pada minit ke 54, Badhri Radzi minit ke 77 dan Indera Putera pada minit ke 81.

Dengan mendapat 3 mata itu, Kelantan melompat ke tempat kedua di dalam kumpulan A dengan jumlah 8 mata mengatasi PKNS yang mengumpul 6 mata di tempat ketiga.

Lain-lain keputusan KL Plus tunduk 1-2 kepada Negeri Sembilan. Dalam kumpulan B, Kuala Lumpur tumpas 0-1 kepada Pahang dan Terengganu membenam Sabah 3-0. Kumpulan C, Perak mengatasi Kedah 1-0 dan Johor FC menundukkan ATM 2-1. manakala dalam kumpulan D, Perlis membelasah T Team 4-1 dan Selangor membalash Felda United juga 4-1.

Teropong - Suspen tunggu perlawanan terakhir kumpulan

No comments:

Post a Comment