23 October 2010

Piala Malaysia: Kelantan mara ke akhir

SETELAH berhempas pulas akhirnya Kelantan berjaya merebut tiket untuk mara ke perlawanan akhir. Jaringan Norshahrul Idlan Talaha jelas menjadi pemisah antara kedua pasukan yang bersaing dengan sengit sepanjang 90 minit perlawanan.

Dari awal permainan Idlan Talaha telah menjadi duri dalam daging kepada pasukan Kedah. Gerakan dan percubaannya sentiasa mengecutkan perut penyokong Kedah. Pada lewat separuh masa kedua Norsharul Idlan telah mengambil tendangan sudut. Tendangan inswinger beliau deras melencong ke dalam gawang. Tanpa masa untuk berfikir Eddy Helmi cuba menampan bola itu, tetapi ianya terus melantun ke dalam gawang.

Selepas itu Kedah cuba untuk bangkit. Tetapi setiap ruang ditutup kemas oleh pemain-pemain Kelantan. Kemenangan itu adalah penwar kepada Jurulatih Kelantan, Sathia yang digantung 6 bulan oleh FAM kerana kenyataannya 3 bulan lepas.

Dalam satu lagi perlawanan Negeri Sembilan berjaya menumpaskan Johor FC 2-0. Dengan itu Negeri Sembilan akan mara ke final dengan agregat 2-1. Lawan Negeri Sembilan di akhir ialah pasukan Kelantan

Teropong - Gembila melihat penyokong Kedah dapat duduk dengan selamat di celah-celah penonton Kelantan

No comments:

Post a Comment