03 October 2010

Keputusan Piala Malaysia 3/10/2010

DI  STADIUM Tuanku Abdul Rahman Paroi - Kelantan dengan gigih berjaya bangkit dari ketinggalan dua gol untuk menamatkan perlawanan dengan keputusan seri 2-2. Walaupun Kelantan lebih menguasai perlawanan, Negeri Sembilan lebih mendapat gol iaitu pada minit ke 25 melalui rembatan kencang S Kunalan. Tetapi selepas itu Negeri Sembilan terpaksa beraksi 10 orang apabila Abd Rahman Zabor dilayangkan kad merah pada minit ke 40.

Pada separuh masa kedua, minit ke 63, Kelantan lebih tertekan apabila Azizi Mat Derus memberikan sepakan penalti yang disempurnakan oleh Abdul Halim Zainal. Walaupun kelihatan sangat tertekan Kelantan akhirnya mampu juga memcahkan kebuntuan dengan jaringan dua gol dalam masa 2 minit, minit ke 67 oleh Zairul Fitri dan 69 oleh Akmal Rizal.

Sepanjang perlawanan Kelantan kelihatan lebih bertenaga dan menguasai bola, tetapi agak tumpul dan kekurangan idea di barisan serangan. Negeri Sembilan pula mempamerkan gaya serangan yang lebih tersusun dan merbahaya walaupun lebih tertumpu kepada serangan balas.

Teropong - Sathia kena asah senjata serangan lebih tajam dan lebih bahaya

No comments:

Post a Comment