03 October 2010

Malaysia tempat tercorot Piala Eximbank di Vietnam

HO CHI MINH CITY - Malaysia yang diwakili pasukan B23 dipaksa menghuni tangga tercorot dalam Piala Eximbank Millenium Thang Long selepas sekadar seri dalam perlawanan terakhir menentang Singapura. Johannya pula ialah Vietnam yang berjaya menumbangkan Iran 2-1.Bagaimanapun jurulatih K Rajagopal tetap berpuashati dengan persembahan anak buahnya dan berpendapat pasukannya itu sepatutnya menang kalau mereka berjaya menyambar peluang yang ada.

Biasa lah tu jurulatih, kalah macam manapun tetap puas hati.Takkan tak puas hati dengan kerja sendiri. Perkataan 'kalau' memang tak ada penghujungnya. kalau Malaysia masuk Piala Dunia lepas dan menang semua perlawanan, tentu Malaysia dah jadi Johan Piala Dunia pertama dari benua Asia. Betulkan..kalau. Tak ada salahnya..hanya kalau..realitinya memang lah jauh panggang dari api.

Tengok Vietnam..Iran mereka dah dapat lawan. Nampak peningkatan mereka. Mereka sudah mampu bergasak dengan pasukan ternama Asia tetapi kita terpaksa bergelut dengan pasukan makanan kita suatu masa dulu..

Kemana hilangnya taring waktu menang lawan skuad Olimpik Korea baru-baru ini. Ataupun menang baru ni sebab nasib je atau yang lawan baru ni pelapis nombor 4 olimpik Korea??

Teropong- mengakulah Raja yang kita lemah. Tak payahlah pakai perkataan KALAU

No comments:

Post a Comment